Giant dah bukak . Hooray !


 Sekali tengok tajuk tu dah macam duta giant dah aku ni kan . Hah padahal aku sama sekali takde sangkut paut dengan giant pun sebenarnya. Aku cuma pengguna tegar pasaraya giant. Ok pembetulan. Bukan pengguna pasaraya tapi customer tegar . 

Korang mesti pelik pahallah aku ni tibe-tibe cerita pasal giant pulak . Ape batak sangatkah aku dengan giant ? Oh tak ni sama sekali takde kene mengena dengan batak ok .  Ni namanya aku dah bosan sangat jadi penganggur bertauliah dekat rumah ni . Bosanlah korang. Kalaulah IPU jerebu sini 200 aku rase tahap kebosanan aku 2000 mungkin . Hah over betul aku .

Padan muka aku dulu elok-elok dah dapat kerja aku tak pergi pulak. Demand sangat. Konon tak byk masa nak spend dengan femli sbb balik mlm . Hah byklah kau punye manja. Sekarang duduk rumah jadi isteri kedua bapak aku . Oh haha lawak je wei. Mohon gelak.

Nak dijadikan ceritakan . Korang nak dengar cerita aku tak ? Ah pedulik hape aku nak cerita jugak tak kira . Haha . Mohon jgn biadap hidayah . Petang tadi mak aku ngajak pergi Giant sebab barang murah katanye . Baru bukak kan biaselah . Aku ni pulak kalau diajak pergi tempat-tempat yg berair-cond ni yg jenis ade benda baru-baru ni aku pantang . Allergic. Badan automatik gatal kalau tetibe cancel . Hah ok over sekali lagi .

"ingat tau kakak kita beli tepung, gula, minyak , blablabla...... "

Demikianlah amanat mak aku sebelum kitorang sampai giant tu . Langkah selamat mungkin untuk mengelakkan berlanja berlebihan. 

"ok mak "

Dengan selamba cool aku jawab . Dalam hati , 'ah mak ni iye je.' . Bukan aku tak percaya mak tapi fahamlah kan perempuan ade ke kalau masuk supermarket tu die kate nak beli sayur then bile nak bayar tu memang betul-betul seketul je sayur depan cashier tu ? Hah jarang sangat kan silap-silap dgn troli semua dia angkut sekali . Hm okay aku perempuan jadi aku tahu .

Sampai sampai je terus cari parking . Penuhnya jgn cakap ah . Memang berduyun kereta berpasak-pasak dekat hall parking tu. Semua pakat nak jadi orang pertama masuk giant. Termasuk aku sebenarnya . Okay dah dapat parking tu then dengan eksaitednye pergi berjalan nak cari pintu masuk die . Hah sampai sesat mcm bangla takde arah tujuan . Then sekali lagi berpasak-pasak pulak dengan manusia lain yg turut berebut nak masuk dalam . Benci tau .

Ni entrance.Fokus pada belon tu .
Gambar atas ni memang bukan superimpose atau photoshop tau . Yg belon banyak-banyak tuh memang ade kat situ tanpa aku ketahui motifnye . Dah mcm pintu gerbang kenduri kahwin pun ada . Patutlah cari entrance tak jumpa . Tak rupa entrance pun .
Troli sebelum satu jam . Abaikan brochur tu. Fokus troli
First thing ambik troli . Teringat masa kecik aku suka duduk dalam troli lepas tu abah tolak dari belakang . Dengan bahagianya aku ketawa keseronokan konon mcm aku je yg bertuah ditolak mase tu. Padahal anak cina sebelah time tu lagi siap naik troli berbumbung . Hah kau hado ?

Ok troli kosong lagi time ni. Takpe pusing-pusing jap tengok dulu ape yg best .Compare harga. Alah lebih kurang je aku rase dengan tesco . Cuma adalah berapa jenis tu yg memang murah .Yg lain celah mane murah pun aku tak tahu . Ingat dapatlah seringgit dua ke kan. Ok melampau tu .

Cari benda tersembunyi dalam ni .Cari huruf A.
Lepas dah sejam tu ha nilah dia rupa troli tadi . Kan betul kan aku cakap kan ? Tepung entah kemana , gula entah kemana. Beli yg out of list. Last-last gula tepung semua tu beli kat kedai runcit depan rumah je weh . Sampai senget-senget lah aku mengusung troli tu. Dengan manusia nye yg fefeeling beli brg kat giant mcm nak beli satu supermarket . Semua tempat nak diterjah. Tu belum kira yg siap jejak kasih peluk-peluk cipika cipiki semua tu lagi . Nasib baik tempat awam kalau supermarket aku , rasenye aku letak signboard 'dilarang  menjejak kasih . Nak sembang dekat parking' . Haha over lagi sekali .

Ok tak tu ape motif aku letak gambar ni . Yg penting fokus makcik tudung merah tu je .K gurau .

So agak-agak lepas dah penuh troli tu aku pegi mane ? Oh okay pandai sangat . Pergi kaunter bayarlah kan . Yg nak bayar ni pun satu hal. Line punya panjang mcm train weh kau hado ? Semput nafas aku beratur tunggu turn . Sorang tu bukan satu dua barang weh . Sampai dua troli pun ade. Phew mantap . Ah time tu rase nak baling kasut je . Eh diorang ni tak agak-agak la ape takde esok dah ke nak membeli tu ?  Hah emo tibe-tibe . Tengah termenung tunggu turn tu tibe-tibe mak tarik aku . Oh rupanya kaunter sebelah tu baru bukak . Dgn tanpa segan silu dan penuh semangatnye mak aku berlari pegi kaunter sebelah. Terus dapat first . Amoi belakang tadi dah padam aku tengok die weh kalah rebut barisan dgn mak aku . Haha kesian .

So dengan sukacitanya aku nak bagitahu post kali ni dah habis . Sori mori ah korang eh sebab post kali ni PENDEK gila .Sampai korang pun tak larat baca . Haha sokay . Hak membaca hak semua . And one more things , cerita pasal giant ni takde kaitan pun dgn yg hidup atau yg mati. Termasuk makcik tudung merah tadi. Tak taulah ape motif aku buat pasal giant tetibe . Apepun ianya sekadar perkongsian untuk mengisi masa terluang je korang .

Terima kasih sudi bace entry yg tak berapa nak menarik ni . Tunggu entry akan datang . Sayang semua :)





0 budak sedang membebel: